Prowadząca: Agnieszka Szczurek
-
Z jakością ewaluacji jest jak z yeti: wiemy, że jest, ale nie wiemy, jak naprawdę wygląda. O najwyższej jakości badania zapewnia każdy ewaluator, który składa ofertę. Jakości oczekują też zamawiający. A jak potem to wychodzi w praktyce? Czy raport z ewaluacji, rzeczywiście spełnia oczekiwania zamawiającego? Czy ważna jest tylko jakość raportu?
-
W czasie warsztatu zdefiniujemy jakość w ewaluacji.
-
Człowiek najlepiej uczy się na błędach, a każdy, kto prowadził mniejszą lub większą ewaluację, wie, że to i owo można było zrobić lepiej. Aktualnie trwa dyskusja o profesjonalizacji ewaluacji. Jest to najlepszy czas, aby przyjrzeć się wpadkom ewaluatorów, ale też pułapkom, na jakie trafiamy lub sami je sobie tworzymy w procesie badania.
-
Zobaczymy, jakie błędy popełnia ewaluator i co psuje jakość jego pracy? Ustalimy, jak tych błędów unikać albo chociaż je minimalizować.
-
Jestem przekonana, że badanie dobrej jakości oznacza respektowanie zasad etycznych. Czy to tylko moja opinia? W jakich sytuacjach mamy do czynienia z etyką w ewaluacji?
-
Przeanalizujemy Standardy Ewaluacji PTE opracowane w 2008 roku i zobaczymy, się nie przeterminowały. Czy pasują do rzeczywistości, w jakiej dziś prowadzimy/zlecamy ewaluacje?