- Prezeska PTE w latach 2021-2024, koordynatorka ds. szkoleń i trenerka PTE
- Członkini Zespołu Sterującego Ewaluacją Polityki Spójności w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej (MFiPR)
- Council Member of International Evaluation Academy (IEAc)
- Członkini Advisory Board of the Network of Evaluation Societies in Europe (NESE)
- Członkini, certified reviewee and reviewer of European Evaluation Society (EES)
- Autorka i współautorka ponad 30 publikacji, recenzentka publikacji nt. ewaluacji
- Członkini redakcji „Polskiego Przeglądu Ewaluacyjnego”
Absolwentka studiów doktoranckich w Szkole Nauk Społecznych przy Instytucie Filozofii i Socjologii Polskiej Akademii Nauk, Podyplomowego Studium Ewaluacji na Uniwersytecie Warszawskim oraz szkoły trenerskiej Stowarzyszenia Trenerskiego Organizacji Pozarządowych (STOP). Pierwsze doświadczenia w zakresie ewaluacji zdobyła w połowie lat 90. uczestnicząc w przedsięwzięciach międzynarodowych.
Jako właścicielka Pracowni Badań Ewaluacyjnych, a następnie niezależna ewaluatorka przeprowadziła ewaluację ponad 100 projektów/programów współpracując z administracją publiczną, uczelniami i różnymi instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi działającymi gł. w sferze edukacji i pomocy oraz polityki społecznej. Ponadto zdobyła doświadczenie w zlecaniu i nadzorowaniu procesu ewaluacji oraz prowadzeniu doradztwa w tym zakresie. Jest autorką i realizatorką kilkudziesięciu szkoleń oraz kursów poświęconych tematyce ewaluacji (łącznie ponad 1.900 h), koordynatorką i współautorką szkolenia „Kuźnia Ewaluacji” oraz autorką i jedną z trenerek zdalnego szkolenia PTE „Weź kurs na ewaluację”.
Do PTE dołączyła w 2007 r., pełniąc w kolejnych latach funkcję sekretarza Zarządu, koordynatorki ds. szkoleń, a także wiceprezeski i prezeski. Z ramienia Towarzystwa brała udział w:
- Przedsięwzięciach rozwojowych, opracowaniu Standardów Ewaluacji, opisu kwalifikacji ewaluatora/ki oraz Planu Strategicznego PTE, a także organizacji Kongresów Ewaluacyjnych,
- Projektach edukacyjnych i szkoleniowych oraz konferencjach ewaluacyjnych organizowanych przez MFiPR/PARP, Urzędy Marszałkowskie, a także środowiska samorządowe i akademickie,
- Inicjatywach międzynarodowych – od 10 lat pracuje na rzecz NESE, m.in. biorąc udział w projektach finansowanych przez United Nation Evaluation Group (UNEG), EvalPartners oraz International Organization for Cooperation in Evaluation (“Assessment of the Current State of Democracy, Human Rights and Governance Evaluation in Europe”, “Strengthening VOPEs’ capacities in Europe: A practical approach for streamlining the evaluation of Key Horizontal Principles”), udział w Regional Consultation in Eurasia Eval4Action Campaign (UN Population Fund Evaluation Office, EvalYouth Global Network i Global Parliamentarians Forum for Evaluation, udział w konferencjach EES,
- Przygotowaniu licznych publikacji poświęconych tematyce ewaluacji, w tym wydanych we współpracy z PTE (np. rozdziały [w:] Boufounou P., V., Ioannou, D. (eds.). The Political Economy of Evaluation in Greece. Interdisciplinary Perspectives for an Inclusive, Forward-looking Evaluation (2024); Palgrave Macmillan; Stockmann R., Meyer W., Taube L. (eds.). The Institutionalization of Evaluation in Europe (2020). Palgrave Macmillan; Ciężka B., Rybińska A. (red.). Ewaluacja w działaniach edukacyjnych (2020). Warszawa: Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji.
Zależy jej na kontynuowaniu jego działalności edukacyjnej (w tym szkoleniowej) i badawczej PTE, promowaniu oraz popularyzowaniu ewaluacji, a także rozwijaniu współpracy krajowej i zagranicznej oraz wzmacnianiu potencjału Towarzystwa. Pragnie się przyczynić do dalszego zwiększania aktywności członków i członkiń PTE, skuteczniejszego promowania marki organizacji, a także wzmacniania współpracy i konsolidacji środowiska ewaluacyjnego. Działaniom tym posłuży kontynuacja oraz podjęcie nowych zadań określonych w Planie Strategicznym PTE, które będą realizowane w duchu partycypacyjnym, przy czynnym zaangażowaniu wszystkich chętnych osób członkowskich.