Autorka: Monika Bartosiewicz-Niziołek
Temat szkolenia: Informowanie o wnioskach i rekomendacjach z badań ewaluacyjnych w celu zwiększenia ich użyteczności oraz grona odbiorów
Odbiorcy (grupa docelowa): Przedstawiciele podmiotów i jednostek zlecających ewaluacje (w tym Grup Sterujących Ewaluacją), osoby reprezentujące instytucje publiczne i organizacje pozarządowe
Cele szkolenia:
- Zwiększenie kompetencji (wiedzy i umiejętności) w zakresie rozpowszechniania wyników ewaluacji
- Usystematyzowanie informacji na temat języka raportów ewaluacyjnych
- Nabycie kompetencji umożliwiających lepsze komunikowanie i promowanie wyników ewaluacji
Program szkolenia (nazwa modułu, treści merytoryczne oraz sposób ich przekazania):
1) Znaczenie języka raportów ewaluacyjnych (prezentacja multimedialna)
- Dostosowanie przekazu dotyczącego wyników ewaluacji do potrzeb odbiorców
- Najczęściej popełniane błędy w zakresie języka ewaluacji
2) Jak komunikować wyniki ewaluacji?
- Formy przekazu wyników ewaluacji z uwzględnieniem różnych grup odbiorców
- Techniki i narzędzia promowania wyników ewaluacji a preferencje odbiorców
- Kanały komunikacji w promowaniu wniosków i rekomendacji
Elementy praktyczne:
- Identyfikacja odbiorców wyników ewaluacji (ćwiczenie – praca w grupach)
- Dostosowanie przekazu nt. wyników ewaluacji do potrzeb odbiorców (j.w.)
- Promowanie wyników ewaluacji (warsztat – praca w parach lub w grupach)
- Dobre i złe praktyki w upowszechnianiu wyników ewaluacji (wymiana doświadczeń)
Jaką wiedzę zdobędą uczestnicy/czki?
- kto może być odbiorcą wyników ewaluacji
- jak dostosować przekaz nt. wyników ewaluacji do potrzeb odbiorców
- jak prawidłowo tworzyć przekaz nt. wyników ewaluacji
- jakie są techniki i narzędzia promowania wyników ewaluacji
- jakie kanały komunikacji można wykorzystać podczas promowania wyników ewaluacji
- jakie są najczęstsze błędy w upowszechnianiu wyników ewaluacji i jak ich unikać
Jakie umiejętności zdobędą uczestnicy/czki?
- identyfikowanie odbiorców ewaluacji
- umiejętność dostosowania formy i kanału przekazu nt. wyników ewaluacji do potrzeb odbiorców
- umiejętność dostosowania technik i narzędzi promowania wyników ewaluacji do preferencji odbiorców
- przygotowanie działań informacyjno-promocyjnych nt. wyników ewaluacji
- ocena poprawności języka raportów ewaluacyjnych
Uwagi:
Szkolenie będzie bazowało na analizie przykładów zaczerpniętych z praktyki ewaluacyjnej.
Autorka ma blisko 20-letnią praktykę w zakresie prowadzenia ewaluacji, a także kilka razy zamawiała badania ewaluacyjne i uczestniczyła w pracach komisji przetargowej. Od 15 lat prowadzi szkolenia na temat ewaluacji oraz metodologii badań społecznych.