Zespół ds. aktualizacji statutu PTE
Koordynator: Jakub Wróblewski
e-mail: jakub.wroblewski@pte.org.pl
Zespół został powołany na czas określony i ma na celu zaktualizowanie zapisów statutu PTE.
W skład zespołu wchodzą:
- Jakub Wróblewski
- Monika Bartosiewicz-Niziołek
- Agnieszka Śnieżek
- Edyta Boratyńska-Karpiej
- Joanna Wojtyńska
- Marian Anasz
Harmonogram prac:
Nasze prace dzielimy na trzy główne etapy:
A. Etap krytyczny
- poprzez formularz on-line zbieramy uwagi i pomysły dotyczące zmian w Statucie: uwzględnienia nowych zapisów, usunięcia zapisów zbędnych, identyfikacji zapisów sprzecznych/ nieprecyzyjnych,
- formularz on-line będzie narzędziem pracy Grupy roboczej jak też zostanie przesłany do członków w celu umożliwienia im wyrażenia opinii,
- na tym etapie wszyscy pracujemy nad całością dokumentu wpisując uwagi odnoszące się do wszystkich rozdziałów
Wykorzystane narzędzie: formularz Google
Cel etapu: opracowanie listy postulowanych zmian.
B. Etap kreacyjny
- w ramach Grupy roboczej podzielimy się dokumentem przyporządkowując każdemu z nas rozdział dokumentu, w którym opiekun/ka rozdziału przygotuje projekty zmian,
- zaprojektowane zamiany skonsultujemy w ramach Grupy roboczej.
Wykorzystane narzędzie: udostępniony do edycji on-line Statut
Cel etapu: opracowanie projektów nowych zapisów, które zostaną poddane ocenie zewnętrznej (Centrum Wsparcia Organizacji Pozarządowych)
C. Etap konsultacyjny
- dokument zostanie przekazany do konsultacji zewnętrznej (Centrum Wsparcia Organizacji Pozarządowych),
- finalna wersja dokumentu zostanie przekazana do członków w celu zapoznania się z wersją uznaną roboczo za ostateczną i mającą zostać poddana głosowaniu,
- w przypadku pojawienia się istotnych uwag zostaną one przeanalizowane przez Grupę roboczą i poddaną konsultacji zewnętrznej.
Cel: opracowanie finalnej wersji Statutu.
Tryb pracy:
- pracujemy on-line,
- spotykamy się w cyklu 2-tygodniowych,
- kolejne spotkanie ok. 17 marca, przyjmujemy, że spotykamy się nie wcześniej niż o godzinie 18:00.
Kolejne kroki:
- przygotowanie formularza on-line (Kuba),
- przygotowanie Harmonogramu prac (Kuba),
- zapytanie CWOP: „CZY ZMIANA STATUTU MOŻE OBEJMOWAĆ CAŁOŚCI DOKUMENTU, CZY KONKRETNYCH ZAPISÓW?” (Kuba),
- analiza Statutu i zgłoszenie propozycji (w ramach: „A. Etap krytyczny”) (Grupa robocza + członkowie).